CBRE Dutch Residential Fund Succesvol Geherstructureerd

CBRE Global Investors heeft de strategische herziening van het CBRE Dutch Residential Fund (het “Fonds”) met succes voltooid. Het Fonds is geherstructureerd en voorziet in een onderscheidende structuur met gemoderniseerde Fondsvoorwaarden.
Paul Oremus, Fondsmanager van het Dutch Residential Fund, CBRE Global Investors licht toe: “De herstructurering heeft een solide platform voor het Fonds gecreëerd. Het Fonds heeft nu een vereenvoudigde transparante financierings- en fondsstructuur, vernieuwende voorwaarden, welke zowel benchmarking als secundaire transacties bevorderen. Als gevolg van deze veranderingen, is de liquiditeitspositie voor investeerders verbeterd en is het Fonds optimaal in staat te profiteren van toekomstige waardegroei en acquisitiemogelijkheden in de Nederlandse woningmarkt.”

Het CBRE Dutch Residential Fund investeert in hoge kwaliteit woningen op A-locaties in Nederland. Het is het grootste onafhankelijke institutionele niet-beursgenoteerde woning investeringsfonds in Nederland met een uitgebreide klantenbasis met meer dan 50 institutionele investeerders. Het Fonds heeft een sterke acquisitiepijplijn van circa EUR 300 miljoen in de Randstad en een acquisitiedoelstelling van minimaal EUR 300 miljoen in 2017 en 2018.

Het is tevens een van de meest toonaangevende duurzame woningfondsen. Het Fonds is in 2016 door GRESB met een Green Star onderscheiden, hetgeen betekent dat het fonds wereldwijd in het hoogste kwartiel opereert van meest duurzame vastgoedfondsen.

- EINDE -

Over CBRE Global Investors
CBRE Global Investors is een toonaangevende, wereldwijde, vastgoed vermogensbeheerder met USD 86.6 miljard* in vermogen onder beheer. Onze organisatie beheert investeringsprogramma’s over het gehele risico/ rendement spectrum voor beleggers wereldwijd.

Het CBRE Global Investors EMEA platform, met EUR 28,1 miljard* aan vermogen onder beheer, is één van de grootste en meest gediversifieerde vastgoedvermogensbeheerders. Het platform heeft 14 kantoren in 14 landen en beheert beleggingen in 18 landen in heel Europa. In Europa beheren wij diverse programma's, waaronder Core / Core + en Value-Added strategieën via separate accounts en beursgenoteerde en niet-beursgenoteerde vastgoed beleggingsfondsen in het Verenigd Koninkrijk, West- en Zuid-Europa, Centraal-Oost-Europa en de Scandinavische landen.

CBRE Global Investors is een onafhankelijk opererend onderdeel van CBRE Group, Inc (NYSE: CBG). Het maakt gebruik van de research- , investment sourcing capaciteiten en andere middelen van 's werelds grootste, full-service commercieel vastgoedservices bedrijf ten behoeve van haar beleggers. Meer informatie over CBRE Global Investors kunt u vinden op onze website:

Dit materiaal mag niet worden verspreid in enig rechtsgebied waarin het illegaal is om dat te doen. De informatie in dit document vormt geen aanbod tot verkoop, of een uitnodiging tot het doen van een aanbod om effecten te kopen. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

*Assets under management (AUM) refers to the fair market value of real estate-related assets with respect to which CBRE Global Investors provides, on a global basis, oversight, investment management services and other advice, and which generally consist of investments in real estate; equity in funds and joint ventures; securities portfolios; operating companies and real estate-related loans. This AUM is intended principally to reflect the extent of CBRE Global Investors' presence in the global real estate market, and its calculation of AUM may differ from the calculations of other asset managers.